Darts Szabályok
A dobást az egérrel hajtjuk végre.
  1. Mozgasd a kezet oda, hogy a nyíl hegye kb ott legyen ahova dobni szeretnél, nyomd be, és tartsd lenyomva a bal egérgombot
  2. Az egér hátrahúzásával a dobó alkart húzzuk hátra
  3. Ezután egy határozott mozdulattal lökd előre az egeret, ezáltal a kar egy dobó mozgást fog utánozni.
  4. Engedd el az egérgombot a nyíl elengedéséhez, még a dobó mozgás közben
Tanácsok a dobáshoz
A tábla
A darts tábla húsz szektorra van felosztva, és ezek a szektorok egy bizonsos sorrendben fel vannak számozva egytől húszig, amint az alanti kép mutatja. A szektorok legkülső részén található külső gyűrű a duplázó gyűrű, a körülbelül a szektorok derekánál található gyűrű a triplázó.
A tábla közepén található két kisebb kör a külső bull és a bull.
Pontozás
A versenyzők felváltva dobnak körönként 3-3 nyilat. Csak annak a dobásnak van értéke, amikor a dart beleáll, és benne marad a táblában. A dobás értékét a nyíl által eltalált szektor száma adja meg.
Ha azonban a szektoron belül a dupla vagy a tripla gyűrűbe áll a dart, akkor a szektor számának a duplája vagy triplája lesz a dobás értéke.
A fenti kép a tábla felső részén található szektorok értékét mutatja. A "legértékesebb hely" ezek szerint a táblán a tripla huszas.
A külső bull 25, a bull 50 pontot ér.
Ha a nyíl a külső gyűrűn kívül áll a táblába, a dobás értéke nulla.
501-es játék szabályai
Mindkét játékos 501 ponttal kezd. Az egyes dobások által meghatározott pontszámok levonásra kerülnek az éppen aktuális pontszámból.
Az nyer, aki pontosan eléri a nullát oly módon, hogy az utolsó dobása egy dupla, amivel pontosan nulla lesz a pontszáma. Se több, se kevesebb.
A "Bust"
Ilyen esetekben az adott körben szerzett pontok nem kerülnek jóváírásra, tehát a következő körben ugyanonnan kezdi, mint ahonnan az aktuális kört kezdte. Az ún. bust akkor van, ha:
A játék vége
A játék addig tart amíg valamelyik játékos eléri a 0 pontot. Amelyik játékos ezt megteszi, a játékot megnyeri.
301 Parchess játék szabálya
Mindkét játékos 0 ponttal kezd. Az nyer, aki pontosan eléri a 301 pontot.
Nullázás
Ha az egyik játékos bármelyik dobása során ugyanazt a pontszámot éri el, mint ami éppen akkor az ellenfelének is van, az ellenfél pontszámát lenullázza.
A "Bust"
Ilyen esetekben az adott körben szerzett pontok nem kerülnek jóváírásra, tehát a következő körben ugyanonnan kezdi, mint ahonnan az aktuális kört kezdte. Az ún. bust akkor van, ha:
A játék vége
A játék addig tart amíg valamelyik játékos eléri a 301 pontot. Amelyik játékos ezt megteszi, a játékot megnyeri.
Darts - Krikett szabályok
A Krikett célja, hogy a szektorokat 15-20-ig, valamint a bullt lezárjuk, mielőtt ellenfelünk teszi ezt meg. Egy szám lezárásához háromszor kell eltalálni az adott számot (a dupla kettőt, a tripla hármat ér).
Pontozás
Ha az egyik játékosnak le van zárva egy szám, amit újra eltalál, és ellenfelének még nincs lezárva ugyanaz a szám, akkor a játékos a szektornak megfelelő pontot kapja.
A játék vége
Az a játékos nyer, aki a 20 kör letelte előtt lezárta az összes számot 15-20-ig és a bullt, valamint több ponttal rendelkezik, mint ellenfele. 20 kör után az a játékos nyer, akinek legtöbb pontja van. Ha a pontállás döntetlen húsz kör után, akkor az a játékos nyer, akinek több szektor van lezárva. Ha ez is döntetlen, akkor extra körök következnek (max. 10), amelyek során az előbbiek szerint szerezhető meg a győzelem. Ha ezután sincs döntés, akkor a parti döntetlen.