Bemutatás

A Curling egy téli sport, melyben két csapat (két játékos ezesetben) küzd egymással egy hosszúkás jégpályán.

A játék célja, hogy a saját kövünk legyen a játszma végén közelebb a "ház" középpontjához.

A játék

Egy "end", azaz játékrész, 8-8 kő csúsztatásából áll.

A két játékos felváltva csúsztat egy-egy követ a játékrészen belül.

Az end győztese kezdi a következő endet. Ha az end döntetlen lett, akkor az utolsó end nyertese, amely nem volt döntetlen.

Csúsztatás

Célzás: mozgasd a seprűt a túlsó körök felezővonalán (teeline). A seprűt a 3D pályán vagy a felülnézeti ábrán is beállíthatod. Ez lesz a csúsztatás iránya.

Nyomd le a bal egérgombot hogy lendületet szerezz, majd engedd el az egérgombot a kő elengedéséhez. A kezdeti lendület indikátora segít megtalálni a helyes erőt a csúsztatáshoz.

Söprés

Söpörj ha szükséges az egér jobbra-balra rángatásával.

Saját köveink csúsztatásakor söpörhetjük is a jeget a kő előtt. Ez egy nagyon fontos eleme a játéknak, hiszen ezzel megváltoztathatjuk a kő pályáját anélkül, hogy hozzáérnénk. A söprés kissé megolvasztja a jeget, a súrlódás kisebb lesz, aminek két lényeges hatása lesz a kövünkre nézve:

Söpréhez rángasd az egeret jobbra-balra.

Csavarás

A csavarás irányát a jobb alsó sarokban levő gombbal tudod beállítani. Alapesetben befelé csavar, ha átállítod, akkor kifelé.

A pálya

A curling pálya elrendezését a lenti ábra mutatja.

A koncentrikus körök a pálya mindkét végén jelölik az ún. Házat.

A ház közepe, ami a pálya hosszanti felezővonala és a teeline metszéspontjában van, és gomb-nak hívjuk

A hogline a teeline-nal párhuzamos, és a ház előtt található.

Az ún. "Free guard zone" (szabad védekezés zónája) a hogline és a ház közötti terület (a ház nem tartozik bele).

Leszedett kövek

A köveket leszedjük a pályáról ha

Védekező kövek

Az ellenfél szabad védekezési zónában levő köveit nem üthetjük ki az első két kövünkkel.

Ha ez mégis megtörténik, az ellenfél kövei visszakerülnek az eredeti helyükre, míg a mi vétkező köveinket kivonják a játékból.

Pontozás

Az end végén, miután mind a 16 követ megjátszottuk, az a játékos nyer, akinek köve közelebb van a gombhoz. A nyertes annyi pontot kap, amennyi köve közelebb van a gombhoz, mint a másik játékos legközelebbi köve. Ezekez a köveket egy világosabb árnyalattal jelöljük a játék folyamán.

Csak a házban levő kövek számítanak.

Az end végeztével a játékosok dönthetnek úgy, hogy tovább játszanak, egészen 10 endig.

Az egyes endek pontszámait összeadjuk, és így alakul ki a végeredmény.